Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Tackling

Av skottbo - 22 januari 2016 18:37

  Så var det en tackling som upprörde igen.

Den tacklande blir utsatt för direkt förolämpade ord från motståndartränare

m.fl Dessutom av den onyanserade Wikegård på Canal C-more.

Det uppges från deras håll att den tacklade fått en grov hjärnskakning

och är förd till sjukhus. Några timmar har denne lämnat vården och uppger sig må prima.

Enligt Wikegård taclades han rakt på näsan. Då undrar man varför han inte svängde undan för att undvika kollisionen.

Han måste väl ha sett tacklaren då ju ögonen är riktade åt samma håll som näsan. Annars gjorde han väl fel genom att inte hålla koll på omgivningen.

  Jag menar att taclingen bör bedömas som fel av båda parter


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skottbo - 17 april 2019 21:41

  I dag anlände en sädesärla till mitt tak. Hon brukar göra så denna årstid. Men det var något konstigt med denna, hon verkade mänsklig på något vis Hon satt och glodde länge på mig. Det kändes som hon tänkte: här verkar det vara ett fattigt st...

Av skottbo - 19 augusti 2018 12:24

Damallsvenskan:   Kristianstad   -   Wäxiö     1 - 0 Schryvers 90+1   Hammarby    -   Eskilstuna  0  -  2                         Tuntur 3 min.                         Åkeberg  85 min.   Enda "Svenska" målet.   Grattis!!   Rosengård...

Av skottbo - 9 juli 2018 11:12

Då jag nu blivit lite äldre gäller det ju att trimma hjärnan lite grand Många löser korsord vet jag. men det finns ju andra metoder. Jag t.ex börjar dagen i matematikens intressanta värld. Varje morgon räknar jag till fyra! Det är det antal tab...

Av skottbo - 27 juli 2017 13:03

  Ordet används allt för ofta inom t.ex. sportjournalistiken och text-tv Att använda detta värdeord tyder ofta på att den skrivande är dåligt insatt i berörda ämne. Att t.ex Norge förlorar några fotbollsmatcher med uddamå där ofta tur och otur ...

Av skottbo - 27 juli 2017 09:20

   Jag känner mig inte särskilt utsatt av de läckor som hävdas. Vad gäller anmälan från oppositionen är det, hoppas jag, alliansens självmord.   Det  mest förvånande är Annie Löövs ställningstagande. Hon är ju på stark frammarch. Nu slår det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards