Alla inlägg under december 2014

Av skottbo - 15 december 2014 17:43

   Fick brev från Försvarsmakten i dag!!! Skulle jag bli inkallad eller?

Nej då! Det var Överbefälhavare Göransson som tilldelade mig sitt personliga mynt

som tecken på uppskattning för min insats för FN och Sverige under Kongokrisen

i början på 60-talet.

1988 tilldelades jag (vi) Nobels fredspris för våra insatser.


  Det tar lite tid ibland men uppskattas inte mindre för det.I sammanhanget sänder

jag en tanke till mina kamrater som inte kom hem på rätt sätt.


  

Av skottbo - 15 december 2014 17:23

   Har lyssnat på Demokraternas redovisning från ett möte i dag!

Jag tyckte det var ganska klargörande för framtiden.

KD:s ek. talesman gav sin förväntade syn på det hela. Likaså FP.

bägge naturligtvis negativa till det mesta.

Så,till sist Mats Knutsson TV:s expert vilken gjorde det hela mer

kompliserat än det var. 

Jag som "vanlig" människa tyckte det verkade OK och gjorde att mitt

ställningstagande sedan tidigare verkar helt  riktigt

Av skottbo - 4 december 2014 08:56

   Har försökt följa med i den politiska cirkus som just nu råder. Det är tur man är gråhårig sedan tidigare.

Vilken röra!!!

  Jag har i alla fall bestämt en sak. Aldrig en röst på alliansen. Detta gäng visat upp en stöddighet trots att man förlorade förra valet.och vill absolut inte samarbeta på något vis med nuvarande minoritetsregering. Dom glömmer att   alliansens funktion till viss del beror på stödröster. 

Ovido - Quiz & Flashcards